21 Mart 2010 Pazar

Konformetre




Sorun

Taksilerin bize çektirdikleri

Çözüm
Taksiler için konformetre uygulaması

Hedef
Rezil taksi sorunumuzu çözmek, kullanıcı memnuniyetini artırmak, afilli taksicilerin ekmeğine yağ sürmek.

Nasıl çalışıyor?
Şöyle: Her takside sağ koltuğun arkasına yerleştirilecek konformetremizi kullanacak olan taksi müşterileri, yeni müşteriler için yorum sağlayacak. Bu sayede hangi taksi iyidir, hangi taksi kötüdür bileceğiz ve ona göre bineceğiz.

Konformetre teknik detayları neler?
Bu kısmı bir mühendis beyle birlikte çalışmak gerekiyor. Benim aklıma gelen, konformetreye bağlı olarak çalışan LED ya da neon sistemin, taksinin bir yerinde (Aracın üzerindeki taksi yazısı olabilir, tamponun tamamı olabilir, ön camın üst tarafı olabilir…) renk kodlarıyla taksinin konforunu belirtmesi. Misal, açık maviden mora uzanan bir skalamız olsun renk kodunda. Açık mavi en dandik taksi olsun, kısa mesafeye laga luga yapan, araçta sigara içen, etekli müşterinin bacaklarına yönelmiş dikiz aynaları bulunan. Mor da mükemmel taksi olsun, uzun uzun anlatmayayım, bunu da taksici çözsün, bana ne…

Yorum sistemi nasıl çalışacak?
Her taksi kullanıcısı ödemeyi yaptıktan ve para üstünü aldıktan sonra (Taksici 16,5 lirayı 20'ye tamamlar mı diye de bakacak ya…) konformetreyi (Bildiğin düğme, 1'den 10'a kadar çevrilebilir bir yapısı var.) istediği rakama çevirecek. Puanlama, ana merkezdeki sunucuya gidecek ve taksinin renk kodu oradan ortalama olarak belirlenecek. Yüksek puanlar alan bir taksicinin renk kodu, tek bir yorumla sıfıra düşmeyeceği gibi; açık mavi renk kodlu bir taksiciye gelen iyi bir puan da renk kodunu tek başına etkileyemeyecek. Ancak her ay başında, renk kodları sıfırlanacak. Bu sayede taksicinin kendini geliştirmesi, ve hatta 'yemin billah etmesi' söz konusu olacak.

Peki bu sistemi kurmak maliyetli değil mi?
Ne maliyeti yahu? Taksi plakası dediğin şey şehrine göre bir trilyon eski Türk Lirası'na kadar (Göze çok görünsün diye eski birimle yazdım.) fiyatlandırılabiliyor. Şimdi burada taş çatlasın bir kaç binlik maliyeti kimse şeyetmesin lütfen.

Mor taksici olmanın faydası ne ki?
Hak ettiği ücretin tamamını alacak, daha ne olsun? Aha, can alıcı kısmını yazmayı sona bıraktım. Taksici, renk koduna göre para alacak müşteriden. Konformetre - sunucu - taksimetre, tamamı birbirine bağlı çalışan bir üçlü olacak. Taksi puanını yükseltmeyen (Yani açık mavi renk kodlu) taksici, otomatik bir şekilde taksi ücreti üzerinden indirim yapmış olacak. Bu indirim renk koduna göre %80'ye kadar ilerleyebilir.

Sonuç
Tasarruf yapmak isteyen müşteri, kötü hizmeti göze alarak en açık mavi taksiye binecek. Ama kötü hizmet aldığında da vay şöyleydi vay böyleydi demeyecek. Düzgün bir yolculuk yapmak isteyen müşteri, renk koduna göre istediği taksiye binecek. Uzun vadede taksiciler kazançlarıyla terbiye edilmiş olacak. Bu sayede iyi hizmet alabileceğiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder